Gåvomedlemskap
Det är till givarens e-postadress, som bekräftelser på gåvoköpet och betalningen skickas.
Det är uppgifter vi behöver på alla medlemmar oavsett ålder. Medlemskapet är personligt och vi behöver kontaktuppgifter till medlemmen så att denne inte missar viktig och nyttig information över tid.
Om medlemmen inte har egen e-post eller mobilnummer uppges vårdnadshavarens. Vårdnadshavaren måste alltid godkänna gåvan och de uppgifter som registrerats på medlemmen om denne är omyndig.
Som det ser ut nu är det endast vid gåva som man kan betala för längre period än ett år. Detta är något vi kan komma att se över även vid köp av eget medlemskap.
Givaren kommer att få fakturan för nästa betalningsperiod via e-post och kan då bestämma att fortsätta, avsluta eller föra över betalningsansvaret till medlemmen. Betalningsperioden för kommande fakturor är som löpande årsavgift (kalenderår).
Givaren behöver höra av sig till medlemsservice om betalningsansvaret ska flyttas över till medlemmen. Om givaren väljer att avsluta, då avslutas medlemskapet och sparad medlemstid nollställs.
Medlemskapet är personligt. De medlemserbjudanden och fördelar som finns åtkomliga på obos.se/medlem kan nyttjas tillsammans med medlemmen. Har medlemmen bank-id rekommenderas att använda OBOS-appen där man har tillgång till alla medlemsfördelar. Läs mer om OBOS-appen i FAQ här.