Hoppa till innehåll

Gåvomedlemskap

Det är till givarens e-postadress, som bekräftelser på gåvoköpet och betalningen skickas.

Det är uppgifter vi behöver på alla medlemmar oavsett ålder. Medlemskapet är personligt och vi behöver kontaktuppgifter till medlemmen så att denne inte missar viktig och nyttig information över tid.

Om medlemmen inte har egen e-post eller mobilnummer uppges vårdnadshavarens. Vårdnadshavaren måste alltid godkänna gåvan och de uppgifter som registrerats på medlemmen om denne är omyndig.

Som det ser ut nu är det endast vid gåva som man kan betala för längre period än ett år. Detta är något vi kan komma att se över även vid köp av eget medlemskap.

Givaren kommer att få fakturan för nästa betalningsperiod via e-post och kan då bestämma att fortsätta, avsluta eller föra över betalningsansvaret till medlemmen. Betalningsperioden för kommande fakturor är som löpande årsavgift (kalenderår).

Givaren behöver höra av sig till OBOS Medlemsservice om betalningsansvaret ska flyttas över till medlemmen. Om givaren väljer att avsluta, då avslutas medlemskapet och sparad medlemstid nollställs.

Årsavgiften är 0 kronor om man blir medlem mellan 1 september och 31 december. Under den perioden betalar man endast för inträdesavgiften som är 300 kr.

Medlemskapet är personligt. De medlemserbjudanden och fördelar som finns åtkomliga på obos.se/medlem kan nyttjas tillsammans med medlemmen. Har medlemmen BankID rekommenderas att använda OBOS-appen där man har tillgång till alla medlemsfördelar. Längre ner i denna FAQ hittar du information om OBOS-appen.

Digitala medlemskort via e-post skickar vi endast ut till minderåriga medlemmar då de oftast inte har BankID som krävs för att logga in i OBOS-appen, där ditt medlemskort finns.

Det är för att man inte ska gå miste om att kunna använda sina erbjudanden och förmåner mellan betalningsperioderna.