Hoppa till innehåll
Nyheter
  1. Startsida
  2. Om OBOS
  3. Nyheter
  4. OBOS vinner Gyllene Hjulet

OBOS vinner Gyllene Hjulet

OBOS vinner kategorin "Årets kultur- & underhållningssponsring" i Sponsrings- och Eventsveriges tävling Gyllene Hjulet. Det är konceptet ”Storschlagna bostadsdrömmar” som nu prisas.

Publicerad

OBOS vinner kategorin "Årets kultur- & underhållningssponsring" i Sponsrings- och Eventsveriges tävling Gyllene Hjulet. Det är konceptet ”Storschlagna bostadsdrömmar” som nu prisas.

– Vi är otroligt glada över vinsten. Det här är resultatet av ett hårt arbete mellan oss på OBOS och våra samarbetspartners Passion Lab, Mindshare och Åkestam Holst. Tillsammans lyckades vi hitta ett koncept som träffade helt rätt, säger Christian Alehagen, chef Varumärke och Samhällsansvar OBOS.

2022 klev OBOS in som huvudpartner till Melodifestivalen för att öka kännedom hos målgruppen familjer. Konceptet ”Storschlagna bostadsdrömmar” integrerade sponsorskapet i en varumärkeskampanj i breda kanaler som förlängdes genom samarbeten med bland annat Elsa Billgren, Spotify och Aftonbladet. Det inspirerade och engagerade även besökare på arenorna och gav fördelar till medlemmar. En aktivering som skapade positiva varumärkeseffekter.

Gyllene Hjulets motivering:

”Med tydlig och lekfull koppling till ett av landets bredaste underhållningskoncept tar den här vinnaren hem det. En aktivering med genomtänkt strategi, insikt och kreativ höjd kring kanaler och samarbeten som gett storschlagen effekt hos både svenska folket och de egna medlemmarna.”

Fakta Gyllene Hjulet

Gyllene Hjulet är en tävling genom branschorganisationen Sponsring & Eventsverige (SES), som varje år uppmärksammar de bästa projekten inom event, expo och sponsring. Tävlingen har 16 olika kategorier som belönar projekt som visat på stor kreativ höjd och effektfulla genomslag. OBOS var även en av finalisterna i kategorin "Årets sportsponsring" med konceptet ”Hem för idrott”.

OBOS vinner Gyllene Hjulet | OBOS