Hoppa till innehåll
Nyheter
  1. Startsida
  2. Om OBOS
  3. Nyheter
  4. Myresjöhus går mot strömmen – storsatsar trots svåra tider i husbranschen.

Myresjöhus går mot strömmen – storsatsar trots svåra tider i husbranschen.

I en tid då många husföretag brottas med låg försäljning fortsätter småländska Myresjöhus att vinna marknadsandelar. Nu lanserar man ett nytt kommunikationskoncept och en ny katalog med ett uppdaterat hussortiment för att öka försprånget till konkurrenterna ytterligare.

Publicerad

– När marknaden viker är ett starkt varumärke och en kompetent organisation absoluta nycklar för att nå framgång. Vi har tillverkat hus i över 85 år, totalt närmare 91 500 stycken, och använder den erfarenheten i allt vi gör. Det gäller att hela tiden fortsätta att utvecklas, så väl i goda tider som i sämre, säger Mats Walter, operativ chef på Myresjöhus.

Utvecklingsarbetet intensifierades under hösten 2012, då grunden till en ny varumärkesplattform jobbades fram parallellt med en komplett översyn av hussortimentet. Ett arbete som nu resulterat i lanseringen av ett helt nytt kommunikationskoncept, huskatalog och hemsida anpassad för alla typer av surfenheter. Idé och produktion har skett i samarbete med Mecka Reklambyrå.

– Kunderna uppfattar Myresjöhus som ett väldigt tryggt val, men många känner inte till de stora möjligheter som finns att anpassa husens planlösning och arkitektur. I Myresjö finns till exempel ett dedikerat Designcenter med arkitekter redo att hjälpa kunden forma sitt drömhus. Det har vi lyft fram i kommunikationen tillsammans med tryggheten som alltid varit förknippad med Myresjöhus, säger Linda Andrén, projektledare på Mecka.

Husfabriken i Myresjö är Sveriges modernaste i sitt slag. I samband med översynen av hussortimentet utvecklades den ytterligare, med en effektiviserad produktion och lägre priser som följd.

Myresjöhus går mot strömmen – storsatsar trots svåra tider i husbranschen. | OBOS