Hoppa till innehåll

Hej, behöver du hjälp?

Här hittar du frågor och svar, våra kontaktuppgifter samt överföringsformulär

Våra vanligaste frågor

Ett medlemskap i OBOS kostar 200 kronor per år. När du tecknar ett nytt medlemskap betalar du även ett engångsbelopp på 300 kronor för din medlemsandel. Första betalningen blir därför 500 kronor.

Just nu bjuder vi på årsavgiften (200 kr) för 2024 när du tecknar nytt medlemskap i OBOS.

Medlemskapet följer kalenderåret. Den årliga medlemsavgiften för innevarande år faktureras under årets första kvartal med sista betaldag 14 dagar senare.

Glömde du att verifiera dig med BankID i steg 1? Det är lätt att missa den blåa knappen. Gör ett nytt försök att verifiera dig innan du går vidare till steg 2. Du är även varmt välkommen att kontakta oss på medlemsservice@obos.se

Det kan bero på att du inte har betalt årsavgiften för detta kalenderår. Vid minsta tveksamhet är du varmt välkommen att kontakta oss här.

Det kan även bero på att vi inte har ditt personnummer registrerat i ditt medlemskap, vilket gör att BankID inte kan verifiera dig och koppla dig till ditt medlemskap. Kontakta oss, så hjälper vi dig!

Du kan uppdatera ditt telefonnummer, din e-postadress och bostadsadress i vår app. Kontakta oss, så hjälper vi dig!

Vill du överföra ditt medlemskap och din medlemstid till en familjemedlem?

Som medlem kan du överföra eller byta medlemstid med nära familjemedlemmar. Ladda ner överföringsformuläret här, eller ta en titt på vanliga frågor om överföring.

Kontakta medlemsservice

Kan du fortfarande inte hitta svar på det du undrar? Vi hjälper dig gärna.

Telefon

Måndag till fredag: kl. 09.00–16.00

Lunchstängt: kl. 12.00–13.00

010-434 18 80