Hoppa till innehåll

Hej, behöver du hjälp?

Här hittar du frågor och svar, våra kontaktuppgifter samt överföringsformulär

Våra vanligaste frågor

Ett medlemskap i OBOS kostar 200 kronor per år. När du tecknar ett nytt medlemskap betalar du även ett engångsbelopp på 300 kronor för din medlemsandel. Första betalningen blir därför 500 kronor.

Medlemskapet följer kalenderåret. Den årliga medlemsavgiften för innevarande år faktureras under årets första kvartal (januari-mars) med sista betaldag 14 dagar senare.

Glömde du att verifiera dig med BankID i steg 1? Det är lätt att missa den blåa knappen. Gör ett nytt försök att verifiera dig innan du går vidare till steg 2. Du är även välkommen att kontakta medlemsservice så hjälper vi dig.

Det kan bero på att du inte har betalt årsavgiften för detta kalenderår. Vid minsta tveksamhet är du välkommen att kontakta medlemsservice så hjälper vi dig.

Det kan även bero på att vi inte har ditt personnummer registrerat i ditt medlemskap, vilket gör att bank-id inte kan verifiera dig och koppla dig till ditt medlemskap. Kontakta medlemsservice så hjälper vi dig.

Du kan uppdatera ditt telefonnummer, din e-postadress och bostadsadress i vår app. Du kan också logga in med bank-id på obos.se och uppdatera. Om du behöver hjälp går det bra att kontakta medlemsservice så hjälper vi dig.

Vill du överföra ditt medlemskap och din medlemstid till en familjemedlem?

Som medlem kan du överföra eller byta medlemstid med nära familjemedlemmar. Ladda ner överföringsformuläret här, eller ta en titt på vanliga frågor om överföring.

Kontakta medlemsservice

Kan du fortfarande inte hitta svar på det du undrar? Vi hjälper dig gärna.

Telefon

Måndag till fredag: kl. 09.00–16.00
Lunchstängt: kl. 12.00–13.00

Telefonnummer: 010-434 18 80