OBOS ny huvudsponsor till Melodifestivalturnén 2022

Bostadsutvecklaren OBOS ingår i samarbete med Melodifestivalturnén, Sveriges största folkfest. Samarbetet innebär att OBOS blir en av fem huvudsponsors till turnén, som under 2022 kommer att genomföras i sex olika städer – Malmö, Göteborg, Linköping, Lidköping, Örnsköldsvik och Stockholm.

2020 var det senaste året då Melodifestivalturnén genomfördes med anledning av coronapandemin. Den besöktes då av 141 000 personer, varav 61 000 vid finalen på Friends Arena i Stockholm. Med lättade restriktioner från Folkhälsomyndigheten är det dags för turnén att starta igen, med OBOS - en av Norges och Sveriges största bostadsutvecklare - som huvudsponsor. OBOS kommer att finnas med under hela Melodifestivalturnén med aktivering i samtliga värdstäder.
- OBOS bygger bostäder över hela landet och har ett stort samhällsengagemang inom både grön hållbarhet och idrott. Att vi nu tar klivet och blir huvudsponsor till Melodifestivalturnén känns naturligt, då det breddar vårt samhällsansvar till att också innefatta kultur genom ett evenemang som omfamnar viktiga värden såsom mångfald, glädje, och värme. Melodifestivalen är en riktig folkfest – Hela Sveriges Fest - och OBOS ser fram emot att få vara del av den samtidigt som vi bygger vårt varumärke, säger Christian Alehagen, chef för Varumärke och Samhällsansvar på OBOS.

-Vi är stolta över att välkomna OBOS och deras fina engagemang som ny huvudsponsor till Melodifestivalturnén. Det känns helt rätt med en så pass stor och växande aktör att ta det här klivet med oss. Från norr till söder engagerar den här turnén tusentals och vi längtar att få möta publiken tillsammans med OBOS, säger Magnus Olsson, Marketing Partnership Manager på Live Nation.

OBOS är en medlemsägd organisation, som ägs av sina drygt 500 000 medlemmar i Norge och Sverige. OBOS-medlemmar har förtur på köp av bostäder och tomter, såväl som förmånliga erbjudanden från samarbetspartners inom inredning, renovering, el, hemförsäkring och juridisk rådgivning. Anna Clara Dettner von Vegesack är chef för OBOS medlemsverksamhet i Sverige och hon känner sig glad och stolt över samarbetet med Melodifestivalturnén.
- Eftersom OBOS ägs av sina medlemmar vill vi, förutom förtur på köp av tomter och bostäder, också kunna erbjuda dem guldkant i vardagen. OBOS-medlemmar kommer att kunna köpa rabatterade biljetter via medlemsprogrammet och vi kommer att tävla ut biljetter till Melodifestivalturnén, säger Anna Clara.

För mer information, kontakta:

Christian Alehagen, chef Varumärke och Samhällsansvar OBOS i Sverige, 010-434 18 08
Anna Clara Dettner von Vegesack, chef Medlemsprogrammet OBOS i Sverige, 010-434 19 06

Fakta Melodifestivalturnén 2022

Kommande upplaga av turnén sänds i SVT med start i februari 2022 och finalen sker i Stockholm den 11-12 mars 2022. Turnén genomförs i Malmö, Göteborg, Linköping, Lidköping, Örnsköldsvik och Stockholm med totalt 18 föreställningar.