OBOS bostadsprojekt i Örebro bland de bästa i landet
Bostadsprojektet Brf Magasinet i Runnaby hamnar på topp tio-listan i landet i en mätning av kundnöjdhet gjord av Prognoscentret. Projektet drivs av bostadsutvecklaren OBOS.
- Publicerad:
- torsdag 6 februari 2020
– En placering bland de tio bästa projekten är en riktig kvalitetsstämpel som vi är mycket stolta över. För oss är det viktigt med transparens och kommunikation gentemot våra kunder, att höra och se deras behov, säger Sabah Osman, kundansvarig för Brf Magasinet.
Sabah Osman, kundansvarig på OBOS för Brf Magasinet.
Marknadsanalysföretaget Prognoscentret presenterade på torsdagen sin årliga branschmätning i kundnöjdhet bland bostadsutvecklare. OBOS bostadsprojekt Brf Magasinet i Runnaby utanför Örebro placerar sig på topp tio-listan i kategorin för bästa projekt, med ett nöjd kund-index på 84 av 100.
– En framgångsfaktor tror jag är vår arbetsmodell med ansvariga som följer kunden på nära håll genom hela bostadsköpsprocessen. Det ska vara tryggt och enkelt att köpa en bostad från OBOS, säger David Carlsson, operativ chef för OBOS Projektutveckling Bostad.
OBOS får också en topp-placering med sitt NKI på 76 i kundnöjdhetsmätningen bland köpare av projektbyggda fler- och enfamiljshus. Det räckte till att ge OBOS en delad tredje plats.
– Vi vill ha branschens nöjdaste kunder och är stolta över att överträffa vårt mål för 2019 om ett värde på 74. Vi är också stolta över att vi har höjt oss från ett värde på 72 sedan 2018. Nöjd kund-index är en uppmuntran till hela branschen att konkurrera med hög kvalitet och ta ansvar hela vägen från utveckling till färdig bostad, säger David Carlsson.
För mer information
David Carlsson
Operativ chef, OBOS Projektutveckling - Bostad
010-434 18 19
Om branschmätningen
Branschmätningen i kundnöjdhet görs av Prognoscentret AB, bland köpare av projektbyggda fler- och enfamiljshus. Prognoscentret är ett oberoende marknadsanalysföretag, specialiserat på den nordiska bygg- och fastighetsmarknaden. Branschmätningen visar vilka förväntningar kunden hade inför köpet och hur kunden upplever prisvärdhet, produkt- och servicekvalitet.